インフィニティソリューションズ株式会社ブログ

メジャーリーグはiOS6のPassbook対応チケット販売でヒットとなるか?

本日よりiOS 6が配信開始となり、早速アップデートしてみた。今のところインストール済みのアプリは問題なく動作しており、マップが変わった、YouTubeアプリがなくなった、ぐらいで一見大きく変化していないように思える。目立つ変化としては、Passbookというフォルダ・アイコンが出来たことだ。これを使って搭乗券やチケットの代わりになると思われるが、今のところ日本では対応するサービスが始まっていないので、とりあえずは役に立たない。しかしながら、メジャーリーグはこれでヒットを狙っているらしい。

AllThingsDの「Major League Baseball Hopes iPhone Tickets Will Be a Hit(MLBはiPhoneチケットのヒットに期待)

‘While riding to San Francisco’s AT&T Park on Thursday, an alert popped up on my phone letting me know that the Giants game was nearby, even though I was still on the train nearing the ballpark. As I neared the gate, I simply pulled out my just-updated iPhone and a bar code appeared that was scanned in, taking the place of a physical ticket. Major League Baseball is among the first entities to try out Passbook, the iOS 6 feature that allows tickets, gift cards and boarding passes to be stored in a single spot on the iPhone.’

「サンフランシスコのAT&T Park(サンフランシスコ・ジャイアンツの本拠地)へ移動中、私の携帯にアラートがポップアップし、ジャイアンツのゲームが近いことを知らせてくれる。野球場に近づきつつある電車のなかであるにも関わらずだ。ゲートに近づくと、アップデートしたばかりのiPhoneを取り出し、バーコードを表示し読み取ってもらう。物理的なチケットの代わりにだ。MLBは、iOS 6の機能で、チケット、ギフトカード、搭乗券をiPhoneの一箇所に保存できるPassbookを試している組織の1つだ。」

Passbookチケット(ソース:AllThingsD)

‘Starting with games on Thursday, the league is supporting Passbook tickets with four teams: The San Francisco Giants, New York Mets, Boston Red Sox and Kansas City Royals. The league has been an early adopter of mobile ticketing, supporting cellphone tickets since 2007, though until now it has used a less elegant text-message-based option.’

「木曜日のゲームから、リーグは4チーム、サンフランシスコ・ジャイアンツ、ニューヨーク・メッツ、ボストン・レッドソックス、カンザスシティ・ロイヤルズについてPassbookチケットをサポートしている。リーグはモバイル・チケットのアーリーアダプタで、2007年から携帯電話チケットをサポートしている。もっともこれまで、エレガントとは言えないテキストメッセージ型のオプションを使っていた。」

‘MLB was among those on hand for the iPhone 5 launch last week, along with representatives from Sephora and Starbucks, which will both support Passbook for their loyalty cards.’

「MLBは、先週のiPhone 5の発表に出席していた組織の1つで、他にセフォラ(フランス最大の化粧品メーカ)やスターバックスがおり、いずれもポイントカードとしてPassbookをサポートする予定。」

‘As other phone makers push near field communication to make transactions even more seamless, Apple has said it is focused for now on Passbook, which still requires the use of bar codes for loyalty cards, tickets and boarding passes to be scanned.’

「他の携帯メーカは、よりトランザクションをシームレスするためにNFCを押しているが、アップルは、スキャンするために、ポイントカード、チケット、搭乗券用のバーコードを使う必要があるが、今はPassbookにフォーカスする、としている。」