インフィニティソリューションズ株式会社ブログ

消防ホース(Firehose)の提供で、Salesforce.comとTwitterが提携

Firehoseとは、消防ホースのことだが、TwitterのFirehoseといえば、全公開ツィートをリアルタイムに取得可能なストリーミングAPIのこと。Salesforce.comがそのAPIの提供を受けることになったというニュース。

AllThingsDから。

Salesforce.com Gets Access to Twitter’s Fire Hose(Saleforce.comがTwitterのFirehoseへのアクセス権を獲得

Twitter Firehose

‘Salesforce.com announced late tonight that it has signed a strategic alliance with Twitter that will bring the global “firehose” of 400 million daily tweets right inside its Radian6 social intelligence application.’

「Salesforce.comは今夜遅く、Radian6ソーシャル・インテリジェンス・アプリケーション内に、一日4億ツィートのグローバル「Firehose」を取り込めるよう、Twitterと戦略的アライアンス契約を結んだと発表した。」

‘Radian6 is the Canadian social analytics outfit for which Salesforce paid $326 million in March of 2011. Since then it has turned out to be one of the most important deals that CEO Marc Benioff has donesince starting the company. Radian6 offers a cloud-based service to companies to monitor in real time what people are saying about them and their products on Facebook, Twitter, YouTube and LinkedIn, as well as on blogs and Web forums.’

「Radian6は、カナダ製のソーシャル分析ツール群で、Salesforceが2011年3月に3億2600万ドルで買収したもの。その後、CEOのMarc Benioffが創業以来成し遂げた最も重要な取引の1つとなった。Radian6により、企業は、Facebook、Twitter、YouTube、LinkedInに加えて、ブログやウェブフォーラム上で人々が自社や自社製品について語られていることをリアルタイムにモニターすることができる。」

‘Radian6 customers will get access to Twitter’s direct feed of Tweets, which is quickly becoming a key source of brand and business intelligence. When you want to know what people think about your brand, Twitter is the place to find out, because it and Facebook are where consumers go to say what’s on their minds, ask questions and so on.’

「Radian6の顧客は、急速にブランドやビジネスインテリジェンスのキーソースとなってきているTwitterのツィートのダイレクトフィードにアクセスできる。自社のブランドについてどう思われているかを知るには、Twitterが最適な場所だ。なぜなら、TwitterとFacebookこそが、思っていることを語り、質問したり等する際に訪れる場所だからだ。」

— Twitterにすれば、大きな売り物のはずだが、金銭面については明らかにされていない。