インフィニティソリューションズ株式会社ブログ

ソーシャルメディア分析ツールを分析:Radian6

ソーシャルメディアはただ使いっぱなしではいけない。その効果のほどはどうかを把握しておく必要があります。では如何に?何を使えばいいのか?

ということで、ソーシャルメディア分析ツールを評価している記事がUseful Social Mediaのサイトにありましたので、見てみましょう。

Radian6

Radian6 (Source: usefulsocialmedia.com)

Radian6-2 (Source: usefulsocialmedia.com)

DEVELOPER
開発元
Salesforce.com
SOLUTION
ソリューション
Radian6
CONTACT URL
連絡先RUL
www.radian6.com
PHONE
電話(米国)
+1 888 672 3426 OR +44 (0)203 468 3939
PRICE
価格
From $600 (up to 10,000 mentions) to $4000 (up to 200,000 mentions) per month, or custom pricing based on requirements
月額600ドル(メンション1万件まで)から4000ドル(メンション20万件まで)、または要件に基づくカスタム価格設定

THE VERDICT 評決

Radian6 is expensive, but excellent for the larger company that has either much to gain or a lot to lose from its social media visibility. It is particularly good at separating and categorising sentiment. At the very basic level, this means it can separate out and analyse personal and brand conversations – which could be important, for example, to prevent personal popularity disguising product disappointment.

Radian6は高価だが、ソーシャルメディアでの露出から得るものが多い、または、無くすものが多い大手企業にとっては優れたものだ。感想をカテゴリ分けするのに特に優れている。ごく基本的なレベルで言えば、パーソナルあるいはブランドに関する会話を分類し、分析できることを意味する。これは重要で、例えば、製品に対して失望している個人がポピュラーになるのを防ぐことができるのだ。

At a deeper level, it will enable you to distinguish between positive and negative brand or product sentiment. Excellent reporting, including graphs over time, help you understand what events are good or bad for your company; which people or publications are advocates or critics of your products; and how you are doing in relation to your competitors.

より深いレベルについて言うと、ブランドや製品に対する感情のポジティブなものとネガティブなものを区別できるのだ。時間軸に対するグラフを含む優れたレポーティング機能により、自社にとってどんなイベントが良くて、何が良くないのかを理解することができる。すなわち、どの人やどんな発言が自社製品の擁護者、あるいは批判者なのか、競合に対してどうか、などが分かるのだ。

This is perfect fodder in planning future campaigns. We particularly like the ability to highlight negative sentiment. Since unfounded (and founded!) rumour and gossip spread faster than wildfire across the social platforms, being able to analyse this negative sentiment in real time, provides the perfect weapon for effective fire fighting.

これは、キャンペーンを計画する際の格好の素材になる。特にネガティブな感情を取り上げる機能が気に入っている。ソーシャルプラットフォームでは、根拠のない(根拠のあるものも)うわさやゴシップは野火よりも早く広まるため、リアルタイムでネガティブな感情を分析できることは、効果的な消火に対する完璧な武器になる。

  • Implementation 実装 4/5
  • Versatility 多用途性 4/5
  • Usability 操作性 4/5
  • Value for money コストパフォーマンス 4/5
  • USM OVERALL RATING USM総合評価 4/5
— Radian6は、今年3月末のSalesforce.comが3億2600万ドルで買収して取得したもの。記事の中で比較されている6本のツール中では最も高い評価を得ている。Salesforce.comが目をつけたのも理解できる。Salesforce.comと合体することにより、さらなる飛躍が期待される。