インフィニティソリューションズ株式会社ブログ

700万ドルの資金を調達したソーシャルEコマースのSociable Labs

ソーシャルEコマースのソリューションプロバイダSociable Labsが700万ドルの資金を集めたというニュース(Social Ecommmerce Solution Sociable Labs Raises $7 Million)がZippyCartのサイトに掲載されています。

Social ecommerce solution provider Sociable Labs has raised $7 million in a Series B funding round led by Battery Ventures. The announcement came Wednesday after the company emerged out of stealth. Existing investor Javelin Venture Partners also contributed to this round of funding.

ソーシャルEコマースソリューションプロバイダのSociable LabsがBattery Ventrues率いるシリーズB(第二段階の出資)で700万ドル(5億6千万円@80円/ドル)の資金を調達した。同社がステルスモードから表に表れた後、この発表が行われた。既存の投資会社Javelin Venture Partnersもこの出資に貢献している。

sociable labs

Sociable Labs, a 25-person start-up based in San Francisco, also received seed funding from Facebook’s 2009 fbFund. The unique ecommerce solution provider helps clients draw in customers by focusing on the brand’s ecommerce website and encouraging users to share purchases within their social networks.

Sociable Labsはサンフランシスコをベースとする社員25名のスタートアップ企業で、Facebookの2009 fbFundからも出資を受けている。このユニークなEコマースソリューションのプロバイダは、自社ブランドのEコマースサイトにフォーカスし、ユーザにソーシャルネットワーク内での購入を共有することを推し進めることにより、クライアントが顧客を集められるようにしている。

Sociable Labs offers customers a unique approach to social commerce by focusing on sharing within a brand’s ecommerce solution rather than building fan pages and accumulating “likes.”

Social Labsは、ファンページを構築し、「いいね」を蓄積するのではなく、ブランドのEコマースソリューション内での共有にフォーカスするというソーシャルコマースのユニークな方法を提供している。

The company has an array of tools merchants can integrate into their online retail stores. Sociable Labs sees the social commerce value in real communication and interaction with consumers while they are on a retailer’s website. Sociable RSVP and Purchase Share, the company’s most popular features, are integrated directly into a retailer’s website, which allows customers to share their purchasing via Facebook. The technology employed combines features of Facebook’s social graph with ecommerce functions of a merchant’s site.The focus is on delivering “hard” ROI to retailers. “Hard” ROI refers to traffic, sales and conversions. Sociable Labs asserts its technology works exponentially better than simply adding a “like” or “share” button.

同社は、小売業者が自身のオンラインストアとインテグレートするためのツール群を用意している。Sociable Labsは、リテーラのウェッブサイト上にいながら、消費者とリアルなコミュニケーションやインタラクションを行えることがソーシャルコマースの価値だと見ている。同社のもっとも人気の機能であるソーシャルRSVP(ソーシャルの「返事ください」:xxでイベントやるみたいだけど行く人、Facebookで返事ください、と声がけする機能)やPurchase Share(購入後すぐに、そのことをシェアする機能)は、リテーラのウェブサイトに直接統合され、顧客がFacebook上で購入したことをシェアできる。リテーラのサイトのEコマース機能とFacebookのソーシャルグラフ機能とも組み合わせた技術を実装している。フォーカスしているのは、「ハードな」ROIを提供すること。「ハードな」ROIとはトラフィック、販売、コンバージョンだ。Sociable Labsは、この技術は単に「いいね」や「シェア」ボタンを追加するよりはるかに有効だと主張している。

For example, if you log onto Rue La La (and have authorized Facebook Connect for the site) and are looking at a certain brand, it will show you which of your Facebook friends are fans of that brand.

例えば、Rue Lalaにログインし(あわせてFacebookとの接続を許可し)、特定のブランドを見れば、そのブランドのファンであるFacebookの友達がリストアップされる。

Sociable Labs currently charges merchants $50,000 a year to use their social commerce platform. The company plans to use the new funding to market their software more extensively now that it has moved out of beta.

リテーラに対するこのソーシャルコマースプラットフォームの価格は年5万ドル。ソフトウェアはベータ段階を脱したため、Sociable Labsはより広く市場展開するために、新しい資金を使う予定だ。

— 確かに可能性を感じる仕組みだ。従来のEコマースサイトを柱として、そこに顧客をドライブするための道筋がFacebookであるとする構図なら、このぐらいがっちりした両者のインテグレーションと魅力あるアイデアが必要ですね。