インフィニティソリューションズ株式会社ブログ

グーグル、E-Commerce Searchのリセラープログラムを開始

グーグルで実現するウェブストア、Google Commerce SearchInformationWeekによると、このGoogle Commerce Searchについて、リセラープログラムが開始されたとのこと。

Google Store

Google has launched a reseller program to promote the adoption of Google Commerce Search by online retailers.

グーグルは、オンライン・リテーラのGoogle Commerce Search採用を促進するため、リセラープログラムを開始した。

Google began operating a reseller program for Google Apps in January 2009 and has seen its Apps business grow as a result. Now it’s looking for allies to help promote Commerce Search.

グーグルは、Google Appsのリセラープログラムを2009年の1月に開始したが、その結果、Appsビジネスは成長した。そこで今度はCommerce Searchの促進をはかるため、パートナーを探している。

The company introduced Google Commerce Search in November 2009 to provide a hosted e-commerce solution for companies selling goods online. The service offers merchants a way to customize their search engines to support features like keyword synonyms, alternate spellings, and targeted promotions.

グーグルは、Google Commerce Searchを、オンラインで商品を売る企業を対象に、ホスト型Eコマースソリューションとして2009年11月に発表。キーワードシノニム、代替スペリング、ターゲット型プロモーションのような機能をサポートするためのサーチエンジンのカスタマイズする手段を販売者に提供するもの。

As the sale of mobile devices continues to eclipse the sale of traditional computers, Google is encouraging merchants to consider working with one of its resellers to develop mobile-friendly e-commerce sites in time for the holiday shopping season.

モバイル端末の販売が、これまでのコンピュータ販売を上回り続けているため、グーグルは販売者に、リセラーと共同し、モバイルフレンドリーなEコマースサイトをホリデーショッピングシーズンに間に合うように構築することを薦めている。

Google has even been conducting research into how consumers are using mobile and tablet devices for shopping. The company said that based on its findings, it expects that 15% of all searches on “Black Friday”–the Friday following the Thanksgiving holiday–will be from mobile devices and that 44% of searches for last-minute gifts and terms associated with store locations will be from mobile devices.

グーグルは、消費者がモバイルやタブレットをどのようにショッピングに使っているかを調査している。グーグルによれば、その調査結果から、サンクスギビングの休日の前の金曜日、「ブラック・フライデー」に行われる全検索のうちの15%が、モバイルデバイスからであり、時間切れ間際のギフトの検索と、店舗検索の44%はモバイルデバイスからになるとしている。

— グーグルの調査を待つまでもなく、モバイルはEコマースにとって重要で、スマートフォンの重要性がますます高まっていると感じます。