インフィニティソリューションズ株式会社ブログ

目利きがパーソナライズしてくれるオンラインショップ

なにやら面白そうなニュースリリースを見つけた。72Lux.comのものだ。ラグジュアリなファッション専門会社の発表文だ。
Now Shop Online with an Experience Curated Just for You

NEW YORK, Sept. 26, 2011 — /PRNewswire/ — Online shopping just got even better. The luxury fashion company, 72Lux.com, announced today a game-changing user experience, shopping tool. 72Lux understands that having a variety of products is incredibly valuable for its users when searching for a specific item, but when browsing, the user doesn’t want to receive 6,000 search results.

ニューヨーク発。2011年9月26日。オンラインショッピングはさらに良くなった。ラグジュアリなファッション専門会社、72Lux.comは本日、ユーザエクスペリエンスを本質的に変えるショッピングツールを発表した。72Luxは特定のアイテムを検索するときにはバラエティ豊富な製品が揃っているほうがユーザにとってはるかに価値があるが、ブラウジングする再には、ヒット件数6000件などいうのは要らない。

— 確かにそうですね。ヒット件数が多すぎて絞込みが大変だったりします。

Heather Marie, the CEO, explains, “one of the best parts about shopping online is you can leverage technology to make your life simpler. Offline a customer has no choice but to walk through every rack to get to the back of the store, but we don’t need to do that online. We’re now putting the tools in our customers hands to help them personalize the site so that they can cut through the white noise of irrelevant products and sizes and minimize the time it takes to discover products they love”.

CEOであるHeather Marieは以下のように説明する。「オンラインショッピングで最もいいところの一つは、シンプルライフのためにテクノロジーを活用できるところだ。オフラインでは、顧客は店の裏にいくには全てのラックを通っていかねばならないが、オンラインではそんなことをする必要がない。顧客がサイトをパーソナライズできるツールを提供し、白色雑音(不規則な上下振動波)無関係な製品やサイズをカットし、好みの製品を発見するまでの時間を最小限にすることが可能となる。

72Lux

As of today users can access this free “Personal Shopper” by setting up an account on their website. Then, the Personal Shopper will begin to curate user data and simultaneously offer products according to their interest. Starting next week, registered users will have access to the latest designer must-haves recommended via daily or weekly emails by our Personal Shopper, exclusively for them. Over the next two months, they’ll be adding another thirty high-end retailers and over 100 more ready-to-wear designers, which will make the Personal Shopper increasingly valuable.

現在、ユーザは、ウェブサイト上でアカウントの設定をすることにより、無料の「パーソナルショッパー」にアクセスできる。その後、パーソナルショッパーはユーザデータを目利きするとともに、ユーザの興味に応じた製品をリストアップする。次週より、登録済みユーザは、パーソナルショッパー限定で、日ごと、週ごとに、デザイナーの最新お薦めマストバイ・アイテムにアクセスできるようになる。今後2ヶ月間で、さらに30のハイエンド・リテーラと100以上の既成品のデザイナーが追加され、パーソナルショッパーがますます価値あるものになる。

With customers such as busy executives and mothers, 72Lux is dedicated to simplifying their members shopping experience. 72Lux offers over 800 luxury and contemporary brands within an aggregate retailer platform with the only universal checkout that allows users to check out from multiple retailers, but all on 72Lux.com.

忙しい役員やお母さんなどの顧客を持ち、72Luxはメンバーにショッピング体験をよりシンプルにすることに専念している。72Luxは800以上のラグジュアリで今風のブランドと総合リテーラ・プラットフォームで、ユーザはマルチ・リテーラから購入できるが、全て72Lux.com上であるというユニバーサル・チェックアウト機能を提供している。
— 好みのブランド、サイズ、色を選ぶだけのシンプルな設定。仕掛けはいたって簡単なような気がします。ただ買い手が買いたいものと、売り手が売りたいものとが必ずしも一致しないため、今までこのような仕組みが流行らなかったのかも。買い手が求めているものを見せるという点で画期的なのかもしれません。